Βαβίας Σταύρος

From the blog

Στόχος 4 | Ποιοτική Εκπαίδευση 

Ο τέταρτος στόχος αναφέρεται στην Ποιοτική Εκπαίδευση και αποσκοπεί στο να διασφαλιστεί ελεύθερη, ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση, προάγοντας τις ευκαιρίες για δια βίου μάθηση.

Η απόκτηση ποιοτικής εκπαίδευσης είναι η βάση για τη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Παρότι έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, όσον αφορά την πρόσβαση και την φοίτηση στα σχολεία για τις γυναίκες και τα κορίτσια και οι βασικές γνώσεις γραφής και ανάγνωσης έχουν βελτιωθεί τρομερά, απαιτούνται ακόμα τολμηρότερες προσπάθειες για την υλοποίηση του στόχου της καθολικής εκπαίδευσης.

Μιλώντας με δεδομένα…

Σύμφωνα με στοιχεία και αριθμούς που έχουν δημοσιευθεί και βασίζονται σε επίσημες έρευνες ισχύει ότι:

  • Η φοίτηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στις αναπτυσσόμενες χώρες άγγιξε το 91%, ωστόσο, 57.000.000 παιδιά εξακολουθούν να μην φοιτούν σε σχολεία.
  • Εκτιμάται ότι το 50% των παιδιών που δεν φοιτούν στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση ζουν σε περιοχές που πλήττονται από συγκρούσεις.
  • 103.000.000 νέοι παγκοσμίως, παρουσιάζουν βασικές ελλείψεις γραμματισμού, με το 60% των νέων να είναι γυναίκες.

Τι επιδιώκεται να εφαρμοστεί με τον Στόχο 4…

  1. Να διασφαλιστεί ότι όλα τα κορίτσια και αγόρια, θα ολοκληρώνουν μία ελεύθερη, ισότιμη και ποιοτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που οδηγεί σε αντίστοιχα και τελεσφόρα μαθησιακά αποτελέσματα. Όπως επίσης και ότι θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτική προσχολική ανάπτυξη, φροντίδα και εκπαίδευση, έτσι ώστε να είναι έτοιμα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
  2. Να υπάρχει ουσιαστική αύξηση του αριθμού των νέων και των ενηλίκων οι οποίοι έχουν τις κατάλληλες δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων, για απασχόληση, αξιοπρεπή εργασία και επιχειρηματικότητα.
  3. Να εξαλειφθούν οι διακρίσεις με βάση το φύλο, στην εκπαίδευση και να διασφαλιστεί ισότιμη πρόσβαση, σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης, για τους ευάλωτους, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρίες, των αυτόχθονων πληθυσμών και των παιδιών που βρίσκονται σε ευάλωτη κατάσταση.

Ποια είναι τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν υπόψη…

  • Θα πρέπει να οικοδομηθούν και να αναβαθμιστούν οι εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις οι οποίες ανταποκρίνονται στις ανάγκες των παιδιών και των ατόμων με αναπηρίες, λαμβάνοντας υπόψη το θέμα του φύλου.
  • Θα πρέπει τέλος όλοι οι εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν τη γνώση και θα καλλιεργήσουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, μέσω, μεταξύ άλλων, της εκπαίδευσης για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τον βιώσιμο τρόπο ζωής, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ισότητα των φύλων, της προαγωγής της κουλτούρας της ειρήνης και της μη-βίας, της ταυτότητας του παγκόσμιου πολίτη, καθώς και μέσω της αναγνώρισης της πολιτιστικής ποικιλομορφίας και της συμβολής του πολιτισμού στη βιώσιμη ανάπτυξη.

About the author
Δρ.Γεωπόνος Υποψήφιος Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Έβρου